dinsdag 23 augustus 2011

Take of met zwaailichten


Blog tour d tiet

Gisteren is Tour d’tiet van start gegaan. Het was een prachtige dag, zonnetje scheen lekker op ons neer, en de meiden zijn van Roelofarendsveen naar Medemblik gefietst. Een ritje van ongeveer 150 km. Ze hebben twee keer gepauzeerd, de eerste keer in Muiden, waar ik (Jo) een heel leuk plekje had gevonden langs het water bovenop een dijkje waar er zomaar een picnictafel stond, die ik heel gezellig heb gedekt met alle pinicatributen die Ien op de kop had getikt bij de Hema. Een tafelkleed met bijpassende kleurtjes van de Dijkhards (natuurlijk, dat moest wel), met daarbij bijpassende’’ kopjes en bestek in de kleur van Zwirs…..Met servetten, tevens plasdoekje, erbij, nou dat was leuk!!!!! De hele tafel stond vol, met lekkere broodjes, sappige meloenen, geile dadels, speciale camping boter, dijkertjes van Gerda, hormonale eierkoeken, een stijve ehec komkommer,….nou en daar zat ik dan alleen, aan die tafel te wachten tot de meiden kwamen. Ik voelde me echt een maloot, iedereen die voorbij kwam wandelen, keek mij aan met een groot vraagteken in hun ogen….zo die is gek zag ik ze denken…zit ze daar in d’r eentje…ik vriendelijk lachen naar iedereen natuurlijk. Nou toen ik het een beetje zat werd kwamen die rappe trappers al over de dijk geraced.
Ze hadden wilde verhalen, iemand verloor ze palen van de hanger. Vrouw met zware obesitas werd uit het raam getakeld. Ze hadden volop praatjes dus ze zagen het wel zitten om de volgende etappe te fietsen.  Edam was de volgende stop en ook toen hadden ze nog volop lol en stoere praat.
Na de koffie gingen ze met goede moed door naar Medemblik. Niet te geloven het hotel in een dorpje dat “Onderdijk” heet zat dus gewoon vol met Maasdijkers, Auw Wauw Kassebouw!!!!!
Wij rappe trappers waren inmiddels minder rap, nu nog op zoek naar onze herberg. Maar waar konden wij het vinden. En toen kwam er openeens een zwarte bus met zwaailichten op ons af.
Tot onze grote vreugde was dat onze Jo die ons begeleiden naar ons welverdiende biertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten