woensdag 2 maart 2011

De motivatie van de co-piloot

Hier even een klein verhaaltje voor onze Blog.
Jeanet heeft gevraagd of ik een stukje wilde schrijven voor onze/haar Blog. Ik richtte mijn ogen naar de hemel en vroeg me af wie in godsnaam geïnteresseerd is in de avonturen van zes vrouwen van middelbare leeftijd die een rondje in Nederland gaan fietsen. Tot nu toe heeft Jeanet 1 volger op haar Blog en dat ben ik! Maar vooruit, Jeanet is mijn vriendin en haar vriendschap is mij heilig, dus doe ik haar een plezier en schrijf een stukje zodat onze ''volgers'', (ik dus) het kunnen lezen.
De bedoeling van dit hele gebeuren heeft zoals zoveel dingen in het leven, weinig nut. Het is puur en alleen een avontuur voor ons zessen en het zal ons een ervaring rijker maken.
De gehele rit zal worden uitgezet door onze navigator 'Jeanet', die hier een flinke klus aan zal hebben om een rit door 12 provincies, in zes dagen, te verzinnen. Op zich misschien niet zo moeilijk, maar er moet natuurlijk wel gedacht worden aan bepaalde toeristische attracties, die sommigen van ons misschien willen zien, als we toevallig toch in de nabijheid zijn, en dan te bedenken dat we ook nog ergens moeten eten en drinken onderweg, en natuurlijk moeten we 's avonds in een heel gezellig dorpje kunnen overnachten.
Nog even voor de duidelijkheid, er fietsen vier vrouwen,( Jeanet, Ien, Corinne en Yvon) en de twee slimste gaan met de bus. Desiree en ik dus.
Desiree en ik zijn verantwoordelijk voor bepaalde dingen, wat die inhouden weet ik nog niet, maar ik kan mij zo bedenken dat het gaat om eten, drinken, pleisters, re-animatie etc. Ik hoop wel dat het geven van medische hulp beperkt blijft tot het geven van een paracetemolletje 's ochtends voor het fietsen voor de kater die ze hebben opgelopen van een avondje doorzakken. Want laten we eerlijk zijn, fietsen is leuk, maar gezellig met z'n allen de lokale stamkroeg onveilig maken heeft ook wel wat.
Maar goed, we zijn nog niet zo ver, nu het weer een beetje beter wordt, beginnen de fietsvrouwen met trainen. Ons grote avontuur begint pas over een maand of zes, dus ze kunnen nog even oefenen.
Ik ga ook verder met trainen, proost!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten