dinsdag 8 maart 2011

Luttelgeest is nog ver

Vrienden van ons wonen in Luttelgeest. Een mooie kans om, als het een zondagmiddag visite betreft, de fiets te pakken. De schijn schijnt en een strakke NO wind lacht je toe. Het fijne is dat Luttelgeest ook 135 km NO van Roelofarendsveen ligt. Dus moet je wel heel goed met jezelf kunnen opschieten om dat ritje af te maken.
De lage landen, kale bomen, lange bruggen zijn nou niet bepaald geschikt om je uit de wind te houden. Na Almere begint het tempo al wat af te nemen en de tank raakt een beetje leeg. Oostvaardersplassen nauwelijks iets gehoord dit jaar van stervende runderen of krakkemikkige paarden. Let op volgend jaar weer een overschot aan wild. Alleen voelde ik mezelf wel wat aftakelen. gelukkig Lelystad in zicht. Ik zou langs de Oostkant naar boven fietsen. Dan zou Jan het laatste eindje (pfff 50 km ) met me meerijden. Nog een mueslibar en nog 50 km tegenwind, dat wordt lastig. Strak rijden we naar de Ketelbrug langs kleine bosjes op vooral rechte wegen. de Ketelbrug is in zicht, even uit het zadel omhoog. Ik had bedacht om in het eerste cafe wat we tegen zouden komen een cola te scoren. Dit is westers denken, Er is namelijk geen levende ziel te vinden in die polderdorpen. Emmeloord zij Jan is nog 12 km. NO-wind. Ik ga toch een beetje zwabberen. Zelfs overweg ik om het thuisfront te bellen. iets wat ik nog noooit gedaan heb. Dan gaat er toch echt iets niet goed in de bovenkamer.
Ja gaat allerlei geel rode  gebouwen zien die lijken op tankstations, Mcdonalds. Suiker gilt je hoofd suiker. zwarte vlekken doemen op, de snelheid daalt tot bijna stilstand. Dit is de hongerklop. Emmeloord in zicht, met alle moed die ik nog in me hebt ploeteren we richting dorpsplein. Cola slurp, slurp de tank is weer vol. Nog 8 km naar Luttelgeest. Fluitend.Zo die is binnen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten