maandag 28 maart 2011

dijkhard tot op het bot

Hoi meiden,
 
Ik kreeg zomaar in een moment van mentale zwakzinnigheid het idee dat ik gisterenochtend samen met Peet een rondje zou kunnen gaan fietsen. Ik heb dat idee...(terwijl ik nog in mijn warme bed lag) nog een hele tijd proberen te verdringen ....maar  goed, het seizoen is weer begonnen dus vooruit dan maar.
 
Ik dacht er nog even aan om  mijn nieuwe pak aan te trekken, maar heb dat maar niet gedaan, ik denk, ik bewaar het tot woensdag, want dan is het nog nieuw en dan rijden we er met z'n allen mee voor het eerst!!!!
 
Dus oud 'Jan Knijnenburg' pak, korte broek ( ja....korte broek!!!!!) en shirtje en jasje......Het was KOUD!!!!!!!!......echt ik was tot op het bot toe bevroren...het was dan ook nog maar net 10 uur (eigenlijk 9 uur dus.....) en volgens mij was het zo een beetje een gevoelstemperatuur van min 25, met een ijzig windje dat overtrok vanuit Siberie. Nou meiden ik ben er trots op ik stierf van de kou en ik kwam allemaal WATJES tegen met lange broeken.....en ik Dijkhard die ik ben....stoer in mijn korte broek...Ik zal niet vertellen hoeveel kilometer ik heb gefietst want dan schieten er tranen in je ogen van het lachen.....en over hoe snel ik weer thuis was!!!! Het was werkelijk een record.....!!!!
 
Rij ik toevallig 's middags in de Maasdijk (in de auto natuurlijk) en wat zie ik?????? Een koppel wielrenners en sommige in een wit met roze en oranje pakje...dit kan geen toeval zijn.....Het zijn een paar echte Dijkhards!!!...nou ze hebben mij niet gezien, want ze zaten op die fiets met een blik op oneindig en wat zagen ze er goed uit!!!!!  Had dus gelijk spijt dat ik mijn pak niet aangedaan had die ochtend.
 
Meiden ik ben er trots op dat ik mezelf ook een 'Dijkhard' mag noemen,  dat moest ik even kwijt.
 
Doeiiii
Groetjes
Jo
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten